دوستان عزیز خوشحال می شویم عکس و خاطرات خود را برای ما ارسال نمایید تا در وبلاگ با نام شما قرار گیرد « آخرین بروز رسانی وبلاگ 1392/09/01 »
کلاک كرج
ما آرزوي سلامتي و تندرستي براي شما داريم « آخرین بروز رسانی وبلاگ 1392/09/01 »

کلاک كرج
قالب وبلاگ
نويسندگان
استخاره آنلاین با قرآن کریم

آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های کلاک و آدرس kalak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





< !تصاوير تصادفي>
کد رایگان چت روم دنیا

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

نمایشگاه صنایع دستی کرج در کاروانسرای شاه عباسی کرج

نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی کرج تقریبا هرساله در این شهرستان برگزار می شود و به تدریج جزء یکی از جاذبه های گردشگری کرج درآمده است.
در خرداد ٨٩ نیز درهای کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج پس از یکسال و اندی به مناسبت برپایی نمایشگاه صنایع دستی بار دیگر به روی مردم گشوده شد و این بار شهروندان با تغییرات چشمگیری هم در برپایی نمایشگاه و هم در سیمای ظاهری بنا روبرو شدند.


بسیاری از چشم اندازهای بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی که پیش از این یا در حال تعمیر بود و یا مثل آب نمای میان حیاط کاروانسرا ، مدتها می شد که از آن استفاده ای نمی شد، ظاهری مناسب و زیبا یافته است.
ماکت زیبای نمای کلی کاروانسرای شاه عباسی کاروانسرا که به تعبیری از آن به عنوان قلب 400 ساله کرج یاد می شود ، در زیرگذر طاق کاروانسرا قرار داده شده، توجه و حس زیباشناسانه بسیاری از دیدارکنندگان را بر می انگیزد.
فواره آب نما در میان حوضچه میانی حیاط کاروانسرا، طراواتی بهاری و فضایی دلنشین در میان صنایع دستی به نمایش گذاشته شده، ایجاد کرده است.
اما تفاوتی که نمایشگاه صنایع دستی امسال با سالهای گذشته دارد و بازدیدکنندگان به وضوح متوجه آن می شوند افزایش و گستردگی محصولات صنایع دستی است.
همیشه در نهایت 20 هنرمند در نمایشگاه صنایع دستی این اداره شرکت می کردند اما امسال 46 هنرمند شرکت دارند، علاو ه بر این در سالهای گذشته تنها یک سالن به نمایش صنایع دستی اختصاص داشت اما در سال جاری دو سالن و اغلب حجره های کاروانسرای تاریخی شاه عباسی، میزبان صنایع دستی کرج است.
سراجی، منبت، معرق، انواع ساز از جمله چنگ، نقاشی ایرانی و گلیم از جمله آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه به شمار می روند.
و مثل همیشه تابلوهای تجسمی هنر ابداعی هنرمند کرجی با عنوان "کارادل" اثر "حبیب الله دلشکیب" که با تردستی فراوان فرهنگ و آیین قدیم تاریخ ایران را خلق کرده زینت بخش نمایشگاه صنایع دستی است.
این تابلوها تنها هنر ابداعی هنرمندان کرجی به شمار نمی رود، چه اینکه زیورآلاتی مرکب از دو هنر منبت و معرق با هنرمندی ظریفی توسط " لیلا اصلی" خلق شده که طرفداران زیادی در نمایشگاه صنایع دستی دارد.
لیلا اصلی، سازنده این زیورآلات می گوید: چون آثار منبت و معرق بسیار گران است این زیورآلات را طراحی کردم تا هنر ایرانی با قیمتی مناسب وارد خانه ها شود و مردم بیش از پیش با این هنر آشنا شوند.
مجسمه هایی با لباسهای تاریخی، ملی، محلی و سنتی که ترکیبی از فرهنگ و هنر را در معرض دید عموم قرار داده از دیگر جاذبه های نمایشگاه صنایع دستی کرج به شمار می رود
یکی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به ایرنا گفت: این مجسمه ها می تواند الهام بخش ساخت عروسکهای ایرانی با ایده و ساخت ایران باشد و صنایع دستی ایران در این زمینه در صورت حمایت، قابلیت صادرات فراوانی به کشورهای جهان را داراست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, ] [ 23:7 ] [ حامد آزادواری ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لطفا جهت تكميل اطلاعات و اخبار هاي گذشه كلاك و نگهداري آنها با ما تماس بگيريد
موضوعات وب
< !آب و هوای کلاک >
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 222
بازدید کل : 15046
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک

خرید بک لینک